Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Zysk za wszelką cenę

11 sierpnia 2010 | Publicystyka, Opinie | Marek Derlatka
źródło: Rzeczpospolita

Negatywne wzorce zachowań przemycane w reklamie przyczyniają się do obniżania standardów obyczajowych – twierdzi prawnik i publicysta

Reklama niewzbudzająca kontrowersji nie jest skuteczna. Chyba taką zasadę przyjmują pewne kręgi biznesowe sięgające po coraz bardziej drastyczne, wulgarne, prymitywne metody zdobywania klientów. Nie ważne, czy targetem są amatorzy piwa, filmu czy sprzętu elektronicznego, twórcy reklam wykorzystują identyczne, sprawdzone środki. Zasada, że piękna, najlepiej naga, kobieta gwarantuje sukces w sprzedaży wszystkiego, to przeszłość.

Eksploatacja seksualności w reklamie oznacza jej spowszechnienie. Uwagę klienta muszą przyciągać inne instrumenty, w tym mniej lub bardziej subtelne skojarzenia. Liczy się błyskotliwość, niezwykłość, odwołanie do najbardziej aktualnych...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8697

Spis treści
Zamów abonament