Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wakacyjne hity promocji miast i regionów

16 września 2010 | Kraj | Jarosław Kałucki
Urzędnik, który wymyślił hasło „Mazury – cud natury”,  chce pozostać anonimowy. Dziś pracuje w departamencie promocji
autor zdjęcia: Dorota Awiorko-Klimek
źródło: Dziennik Wschodni
Urzędnik, który wymyślił hasło „Mazury – cud natury”, chce pozostać anonimowy. Dziś pracuje w departamencie promocji

„Mazury – cud natury” znów wygrywa w sondażu „Rz”. Bo lubimy miejsca, które już znamy?

Gdy lubelski ratusz przeznaczył 700 tys. zł na 45-sekundowy spot ze sloganem „Lublin – miasto inspiracji”, jeden z radnych złożył zawiadomienie do prokuratury. Ta nie dopatrzyła się niegospodarności.

– Film obejrzało 900 tys. osób w całej Polsce – mówi Michał Krawczyk, zastępca dyrektora Kancelarii Prezydenta Lublina ds. marketingu miasta. Ale nie wiadomo, czy to uspokoi lubelskich radnych.

Tego lata znów setki miast i regionów szukały szansy na turystyczny rozwój, inwestując w najróżniejsze hasła promocyjne. Komu udało się najlepiej?

„Rz” zapytała o to Polaków. W sondażu GfK Polonia ankietowani wybierali slogan najlepiej zachęcający do wizyty w danym mieście lub regionie. Spośród 50 (w zeszłym roku w rankingu było ich 30) co czwarty z 1000 zapytanych ponownie wskazał hasło „Mazury – cud natury”. Tuż za nim ulokowało się „Zakopane – najbliżej Tatr”, „Gdańsk – morze możliwości”, „Magiczny Kraków” i „Sopot – kurort pełen życia”. A przegrani? „Wałbrzych – zielone miasto” – ten slogan ująłby zaledwie trzech na 100 Polaków, „Bełchatów – daj się skusić” i „Stalowa Wola – jagodowa stolica Polski”, które zachęciłyby dwóch na 100 Polaków.

Eksperci są zgodni: to nie przypadek, że czołówka sondażu to polska ekstraklasa turystyczna i modne metropolie, a stawkę zamykają miejscowości industrialne, niekojarzące...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8728

Spis treści

Styl życia

Zamów abonament