Przenośne nie dla ozdoby
Notebooki -- największy wzrost na polskim rynku teleinformatycznym
Przenośne nie dla ozdoby
27 tys. przenośnych komputerów, notebooków, trafiło w ubiegłym roku do rąk nabywców w Polsce. Ilościowy skok sprzedaży takich maszyn zarówno w ub. r. , jak i rok wcześniej był tak duży (największa dynamika na polskim rynku teleinformatycznym) , że przypuszczenia, iż przenośne komputery są jedynie "ozdobą czy gadżetem" ludzi interesu i nie tylko ich -- jest zupełnie nie na miejscu. Użyteczność i bardzo duży spadek cen to zasadnicze przyczyny zainteresowania nabywców przenośnymi komputerami -- wskazuje raport Teleinfo poświęcony polskiemu rynkowi takich maszyn.
Sprzedaż komputerów przenośnych w Polsce rośnie, tak jak w świecie, dwukrotnie szybciej niż sprzedaż komputerów biurkowych. Wśród użytkowników daje się zaobserwować tendencję do zastępowania maszyn stacjonarnych -- notebookami. Oczywiście to tylko tendencja; nadal dominują stacjonarne komputery PC, gdyż notebooki stanowią 7, 5 proc. rynku komputerów osobistych, który w całości miał w ub. r. wartość 540 mln dol.
Stałe zwiększanie mocy obliczeniowej, wyposażanie maszyn w baterie o przedłużonej żywotności, jasne wyświetlacze, szybkie procesory i bezprzewodową transmisję danych stanowią jednak poważne zagrożenie dla komputeów biurkowych....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta