Informacje
Informacje
Wolny tor dla reformy kolei
Władze federalne i 16 krajów związkowych osiągnęły w Bonn decydujący postęp w sprawie finansowania reformy kolei żelaznych -- podał minister transportu Matthias Wissmann po 3-godzinnych negocjacjach prowadzonych pod kierunkiem kanclerza Kohla. Przedsiębiorstwa kolejowe obu części kraju, Bundesbahn i Reichsbahn, mają połączyćsię 1 styczniawspółkęakcyjną. Nierentowneliniepodmiejskiezostanąprzekazane od 1995 r. władzom regionalnym i lokalnym. Umowa przewiduję, że kraje związkowe otrzymają od rządu w Bonn po 14, 5 mld DEM w 1995 i 1996 r. na pokrycie kosztów transportu podmiejskiego. Fundusze te będą pochodzić z dawnych dotacji do transportu komunalnego i z podatku od paliw. Minister finansów Theo Waigel obiecał w wywiadzie prasowym, że do 1995 r. nie będzie podwyżek lub nowych podatków w Niemczech. Grupa pięciu "mędrców" w dorocznym raporcie skierowanym do rządu federalnego uważa, że w roku przyszłym nie nastąpi wzrost gospodarczy w zachodniej częścikraju, awewschodniej PKBzwiększysięo 7 proc.
Umowa VW -- Opel blisko
Rady nadzorcze Volkswagena i Opla przedłożą ostatecznie 15 bm. , a nie jak ustalono wcześniej 12 bm. , sądowi we Frankfurcie swe opinie na temat ugody zawartej między adwokatami obu stron -- podał rzecznik Volkswagena. 26 maja sąd odrzucił skargę Opla, który...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta