Samoloty i samopiloty
O technice bez danych technicznych
Samoloty i samopiloty
Liczby nie kłamią: komunikacja powietrzna jest najbezpieczniejsza, pochłania mniej ofiar niż kolejowa i drogowa. Statystyki beznamiętnie porównują wszystko, także liczbę zmarłych na tak zwany (przepraszam za wyrażenie) "kilometropasażer"; z porównania tego wynika, że rejsowe samoloty, mimo katastrof trafiających od czasu do czasu na pierwsze strony gazet, są w tej chwili najbezpieczniejszymi z istniejących na świecie środków transportu. W ostatnich trzech dekadach liczba katastrof cywilnych wydatnie zmalała, zwłaszcza po zastąpieniu taboru śmigłowego -- odrzutowym. Według statystyk prowadzonych przez Boeinga, w skali świata liczba zabitych wynosi 1, 35 na jeden milion startów; oznacza to 10 do 15 samolotów rozbitych rocznie.
Czynnik ludzki
Jak w mało której dziedzinie, w lotnictwie nie tylko dużo się mówi o nowoczesnych technologiach, ale przede wszystkim czerpie się z nich pełnymi garściami. Nowoczesność ma służyć bezpieczeństwu. I służy. A jednak do katastrof wciąż dochodzi. Dlaczego? Dlaczego zawodzi najnowocześniejsza technika? Samoloty porządnych linii pasażerskich z reguły wyposażane są we wszystko, czego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta