Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Samoloty i samopiloty

20 września 1996 | Nauka i Technika | KK

O technice bez danych technicznych

Samoloty i samopiloty

Liczby nie kłamią: komunikacja powietrzna jest najbezpieczniejsza, pochłania mniej ofiar niż kolejowa i drogowa. Statystyki beznamiętnie porównują wszystko, także liczbę zmarłych na tak zwany (przepraszam za wyrażenie) "kilometropasażer"; z porównania tego wynika, że rejsowe samoloty, mimo katastrof trafiających od czasu do czasu na pierwsze strony gazet, są w tej chwili najbezpieczniejszymi z istniejących na świecie środków transportu. W ostatnich trzech dekadach liczba katastrof cywilnych wydatnie zmalała, zwłaszcza po zastąpieniu taboru śmigłowego -- odrzutowym. Według statystyk prowadzonych przez Boeinga, w skali świata liczba zabitych wynosi 1, 35 na jeden milion startów; oznacza to 10 do 15 samolotów rozbitych rocznie.

Czynnik ludzki

Jak w mało której dziedzinie, w lotnictwie nie tylko dużo się mówi o nowoczesnych technologiach, ale przede wszystkim czerpie się z nich pełnymi garściami. Nowoczesność ma służyć bezpieczeństwu. I służy. A jednak do katastrof wciąż dochodzi. Dlaczego? Dlaczego zawodzi najnowocześniejsza technika? Samoloty porządnych linii pasażerskich z reguły wyposażane są we wszystko, czego...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 865

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Zamów abonament