Awaria sieci w mrozy szansą na bonifikatę
Klienci zakładów energetycznych muszą samodzielnie wystąpić o zwrot pieniędzy w razie przerw w dostawach prądu i gazu
Tęgie mrozy to także częstsze awarie sieci energetycznych, ciepłowniczych czy gazowych. Pozornie prawo energetyczne daje odbiorcom spore uprawnienia do ubiegania się o bonifikaty. W praktyce są oni jednak skazani na samodzielną walkę.
Odbiorca sam występuje do przedsiębiorstwa energetycznego z wnioskiem o bonifikatę lub odszkodowanie. Nie może liczyć na to, że firma, wiedząc np. o przerwach w dostawach, sama zwróci mu pieniądze.
Nie taki prąd
Zanim klient wystąpi o bonifikatę, powinien przeczytać umowę. Do przedsiębiorstwa energetycznego trzeba się bowiem zwrócić z wnioskiem o wypłacenie np. upustu za przerwy w dostawie prądu w należnej wysokości, zgodnej z taryfą lub umową. Wniosek składa się w biurze obsługi klienta lub przesyła...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta