Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Armatorzy bałtyccy chcą podpisać porozumienie

19 listopada 1996 | Ekonomia | KG

Koniec promowej konkurencji -- będzie drożej

Armatorzy bałtyccy chcą podpisać porozumienie

Od przyszłego roku Polska Żegluga Bałtycka i Unity Line zaczną stosować wspólną politykę taryfową, która ma wyeliminować niszczącą obu polskich armatorów bałtyckich konkurencję.

Oznacza to m. in. , że od przyszłego sezonu wzrosną ceny biletów na liniach obsługiwanych przez PŻB i Unity Line. Przez ostatnie dwa lata ceny biletów były głównym instrumentem walki konkurencyjnej pomiędzy tymi przewoźnikami. Obecnie podstawowa cena biletu PŻB dla pasażera od lat 16 na podróż w dzień ze Świnoujścia do Malmö wynosi 210 koron szwedzkich, nocą -- 350. Średnia cena biletu na prom Polonia (Unity Line) w jedną stronę na podróż nocą wynosi do końca br. 300 koron szwedzkich, na podróż w dzień -- 510, a tzw. biletu okrężnego w obie strony, który jest ważny cztery dni -- 410 koron szwedzkich.

PŻB eksploatuje 5 promów i statek Parsęta typu roro, który od czerwca br. zaczął wozić ciężarówki na trasie z Abenra na Półwyspie Jutlandzkim w Danii do Świnoujścia....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 916

Spis treści
Zamów abonament