Publiczna promocja pocztowa
Podatki a reklama
Publiczna promocja pocztowa
Zbigniew Drzewiecki
Do kwestii wzbudzających wątpliwości i kontrowersje w praktyce obrotu gospodarczego należy zakres wydatków, które podatnik może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu, a co za tym idzie - odliczyć od podstawy opodatkowania. Dotyczy to m. in. kosztów reprezentacji i reklamy, których odliczenie pod rządem obowiązujących przepisów o podatku dochodowym od osób prawnych jest możliwe jedynie w bardzo ograniczonym zakresie. Zgodnie z art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych za koszty uzyskania przychodu uważa się koszty reprezentacji i reklamy nie przekraczające 0, 25 proc. przychodów, chyba że reklama prowadzona jest w środkach masowego przekazu lub publicznie w inny sposób.
Przepis ten wywołuje wątpliwości w dwóch aspektach. Po pierwsze -- nasuwa się problem wykładni obowiązującej regulacji prawnej, a konkretnie pojęcia "reklama prowadzona publicznie". Po drugie -- pojawiają się pytania o ratio legis obecnego rozwiązania ustawowego i jego zgodności z europejskimi standardami, a co za tym idzie -- postulaty jego zmiany.
Określenie "prowadzenie reklamy publicznie w inny sposób" nie jest jasne. Obowiązujące przepisy nie zawierają definicji publicznego sposobu reklamy....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)