Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Publiczna promocja pocztowa

28 listopada 1996 | Prawo | ZD

Podatki a reklama

Publiczna promocja pocztowa

Zbigniew Drzewiecki

Do kwestii wzbudzających wątpliwości i kontrowersje w praktyce obrotu gospodarczego należy zakres wydatków, które podatnik może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu, a co za tym idzie - odliczyć od podstawy opodatkowania. Dotyczy to m. in. kosztów reprezentacji i reklamy, których odliczenie pod rządem obowiązujących przepisów o podatku dochodowym od osób prawnych jest możliwe jedynie w bardzo ograniczonym zakresie. Zgodnie z art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych za koszty uzyskania przychodu uważa się koszty reprezentacji i reklamy nie przekraczające 0, 25 proc. przychodów, chyba że reklama prowadzona jest w środkach masowego przekazu lub publicznie w inny sposób.

Przepis ten wywołuje wątpliwości w dwóch aspektach. Po pierwsze -- nasuwa się problem wykładni obowiązującej regulacji prawnej, a konkretnie pojęcia "reklama prowadzona publicznie". Po drugie -- pojawiają się pytania o ratio legis obecnego rozwiązania ustawowego i jego zgodności z europejskimi standardami, a co za tym idzie -- postulaty jego zmiany.

Określenie "prowadzenie reklamy publicznie w inny sposób" nie jest jasne. Obowiązujące przepisy nie zawierają definicji publicznego sposobu reklamy....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 924

Spis treści
Zamów abonament