Selektywna dystrybucja, czyli alternatywa dla producentów
Nowoczesny system sprzedaży
Selektywna dystrybucja, czyli alternatywa dla producentów
Igor Ostrowski, Radosław Biedecki
Nowoczesne systemy współpracy podmiotów zajmujących się dystrybucją towarów od paru lat działają także w Polsce. Coraz częściej znajdują u nas zastosowanie systemy dystrybucji oparte na umowach wyłączności zakupu i sprzedaży oraz umowach franchisingu. Mało jest natomiast znany, a szeroko stosowany w krajach Europy Zachodniej, system oparty na umowie selektywnej dystrybucji, godzien spopularyzowania.
Umowa selektywnej dystrybucji polega na: ograniczeniu przez producenta liczby podmiotów pośredniczących w sprzedaży, przez ustanowienie systemu autoryzacji (selekcji) , oraz zobowiązaniu autoryzowanych odsprzedawców (dystrybutorów) do sprzedaży towarów, zgodnie z ustanowionymi zasadami, wyłącznie końcowym odbiorcom lub innym autoryzowanym odsprzedawcom. Taka selektywna dystrybucja umożliwia producentowi utrzymanie kontroli nad miejscem i sposobem sprzedaży swoich towarów oraz, ze względu na ograniczoną liczbę odsprzedawców, utrzymanie bliskiej współpracy w utworzonej sieci.
Na ogół celem producenta decydującego się na wprowadzenie systemu selektywnej dystrybucji jest stworzenie odpowiedniego wizerunku swojego towaru. Producent chce w ten sposób...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)