Podatnik może ubiegać się o uzupełnienie decyzji
DOKUMENTY. Przedsiębiorca ma prawo zażądać od organu podatkowego, aby dopisał brakujące elementy do wydanego rozstrzygnięcia. Fiskus zrobi to, ale w ograniczonym zakresie.
- Otrzymaliśmy decyzję organu podatkowego. Zauważyliśmy, że nie ma w niej informacji o możliwości odwołania czy wniesienia skargi. W jaki sposób wystąpić do fiskusa, aby uzupełnił ten brak? Na co zwrócić uwagę przy takim wniosku? – pyta czytelnik.
Wady orzeczeń administracyjnych dzieli się na istotne i nieistotne. Usunięcie wad istotnych następuje w trybie środków zaskarżenia (zwyczajnych lub nadzwyczajnych) oraz środków nadzoru. Usunięcie wad nieistotnych następuje w trybie sprostowania, uzupełnienia, wykładni treści.
Ustawodawca dopuścił usuwanie wad decyzji o nieistotnym charakterze, czyli takich, które nie dają podstaw do jej uchylenia. Jeśli decyzja zawiera braki w samym rozstrzygnięciu albo braki w pouczeniu o przysługującym stronie prawie wniesienia środka zaskarżenia, to usunięcie tych braków...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta