Co zrobić, gdy Mikołaj nie trafił z odpowiednim prezentem
ZWROT TOWARU | Możliwość oddania zakupionego produktu może wynikać z mocy prawa lub dobrej woli sprzedawcy. Wszystko zależy od tego, w jaki sposób towar został nabyty i czy jest on zgodny z umową.
Po otwarciu prezentów gwiazdkowych może się okazać, że nie ze wszystkiego jesteśmy zadowoleni i to samo może dotyczyć osób obdarowanych przez nas. Nie zawsze muszą to być zupełnie nietrafione prezenty. Może się jedynie okazać, że rozmiar podarowanej lub otrzymanej koszuli jest za mały, a buty za duże o jeden rozmiar, albo że dziecko dostało grę lub książkę, którą już posiada. Co w takim przypadku zrobić? Jakie prawa przysługują konsumentom w zakresie zwrotu lub wymiany produktu? Wszystko zależy od tego, w jakim sklepie – tradycyjnym czy internetowym – dokonaliśmy zakupu, ewentualnie od tego, czy produkt nie jest wadliwy.
Zakupy w galerii
Zacznijmy od zakupów dokonywanych w tradycyjnych sklepach, czyli takich do których udajemy się osobiście, możemy dokładnie obejrzeć lub przymierzyć towar, zapytać sprzedawcę o jego właściwości, jeżeli mamy jakieś wątpliwości. I właśnie taka możliwość sprawdzenia towaru i porozmawiania ze sprzedawcą sprawia, że prawo nie przewiduje jakiejś szczególnej ochrony konsumentów w zakresie swobodnego zwracania lub wymiany produktu. Tym samym należy bardzo wyraźnie podkreślić, że nie ma przepisów, które nakładałyby na przedsiębiorcę obowiązek przyjęcia zwrotu lub dokonania wymiany produktu na inny, gdy klient kupuje go w tradycyjnym sklepie. Od tej zasady są dwa wyjątki. Po pierwsze dotyczy to sytuacji, gdy towar nie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta