Szkodę możesz zlikwidować sobie sam
Ubezpieczenia | Aplikacje mobilne sprawiają, że ubieganie się o odszkodowanie jest prostsze Regina Skibińska
Nowe technologie przydają się nie tylko przy zakupie ubezpieczeń, ale też przy zgłaszaniu szkody. Już kilka towarzystw wprowadziło możliwość likwidacji szkody przy pomocy aplikacji mobilnych, ale w każdym aplikacja taka działa inaczej. Jedne wymagają od klientów samodzielności i zaangażowania, w innych klient ma do wyboru dwa przyciski, a resztę załatwia ubezpieczyciel.
Żeby sprawdzić, jakie są oczekiwania klientów dotyczące sprawności procesu likwidacji szkody, ARC Rynek i Opinia przeprowadził badania na zlecenie firmy ubezpieczeniowej Uniqa. Okazuje się, że 30 proc. ankietowanych oczekuje szybszego przebiegu likwidacji szkód, 25 proc. – mniej formalności, 17 proc. – możliwości przekazania komuś zajęcia się sprawą. Z badania wynika też, że aż 61 proc. respondentów skorzystałoby z mobilnej aplikacji do oględzin uszkodzonego pojazdu lub zniszczonego mieszkania i dokonałoby tego samodzielnie (37 proc.) lub przy wsparciu agenta (24 proc.).
Mało kto myśli o zainstalowaniu na smartfonie aplikacji mobilnej na wszelki wypadek. Przeważnie robi się to dopiero po szkodzie. Towarzystwa zdają sobie z tego sprawę, dlatego zainstalowanie aplikacji jest proste.
PZU uruchomiło właśnie nową wersję aplikacji internetowej „Samoobsługa szkody". Umożliwia samodzielne przeprowadzenie oględzin oraz kalkulację wysokości odszkodowania. Pierwsza wersja aplikacji została wprowadzona w grudniu ubiegłego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta