Zasada Dilberta kontra zasada Adamsa
Zasada Dilberta kontra zasada Adamsa
Dilbert, bohater historyjek rysunkowych autorstwa Scotta Adamsa, to typowy pracownik umysłowy (biała koszula, krawat, kwadratowa głowa) , niezadowolony z głupawego szefa i szydzący z nowoczesnych technik zarządzania. Trafił do milionów sfrustrowanych pracowników na całym świecie, którzy w końcu znaleźli swojego guru -- kogoś, kto odważnie twierdzi, że całe to gadanie o produktywności, konkurencji, wyzwaniach i karierze jest nic niewarte. Scott Adams nie słucha jednak rad stworzonego przez siebie Dilberta. Woli starych mistrzów i wypróbowane techniki zarządzania. Sam pracuje od świtu do nocy, rysuje, prowadzi nowoczesny marketing z wykorzystaniem Internetu, sprzedaje rysunki do 1500 gazet na całym świecie, przygotowuje do druku kolejne książki z dowcipnym Dilbertem. Gdyby nie znał się świetnie na tym, z czego się wyśmiewa za pośrednictwem swojego bohatera, czy jego produkt odniósłby taki sukces rynkowy?
e. b.