Świadectwo pracy to nie arkusz ocen
Podsumowując przebieg zatrudnienia, pracodawca powinien wskazać kwalifikacje uzyskane przez podwładnego, ale nie ocenę wykonywania przez niego obowiązków po nabyciu tych umiejętności. Nie ma też prawa podać tam przyczyn rozwiązania umowy.
Świadectwo pracy powinno zawierać informacje istotne do ustalenia uprawnień ze stosunku pracy oraz z ubezpieczenia społecznego. Bywa jednak, że obok tego, co trzeba wykazać w tym dokumencie, pracodawca zamieszcza informacje dodatkowe odnoszące się do oceny podwładnego, w tym podaje okoliczności uzasadniające zakończenie współpracy.
Informacja o kwalifikacjach...
Świadectwo pracy to nie tylko zbór niezbędnych informacji, jakie pracodawca musi wykazać zgodnie z wymaganiami zawartymi w rozporządzeniu w sprawie świadectwa pracy. W ust. 8 tego dokumentu zamieszcza również informacje uzupełniające, w tym na żądanie pracownika. W szczególności dotyczy to wiadomości o uzyskanych kwalifikacjach....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta