Niedzielny zakaz bije w dużych
Christophe Rabatel Na ustawie zyskują duże platformy internetowe, większe sklepy tradycyjne mają z tym prawem największy problem – mówi prezes Carrefour Polska w pierwszym wywiadzie.
Rz: Konkurencja na naszym rynku jest coraz ostrzejsza. Co jest dla dużych sieci największym wyzwaniem – nowe zachowania konsumentów, zmiany prawa czy ogólne trendy globalne?
Wydaje się, że dla wszystkich sieci handlowych w Polsce w jeszcze większym stopniu niż na innych rynkach wyzwaniem jest to, aby rosnąć w sposób zrównoważony. Polska ma z tym problem, bo 33 z 50 najbardziej zanieczyszczonych miast Europy znajdują się właśnie tutaj. Potencjał modernizacji jest zatem duży i widać go na wielu płaszczyznach. Choćby w rolnictwie ekologicznym, które silnie rozwija się w Europie Zachodniej, np. we Francji, a w Polsce potrzebuje wsparcia.
Jestem prezesem polskiej spółki i gdybym nie był przekonany, że takie podejście da się przełożyć także na biznes, to podjąłbym inną decyzję niż przyjęcie tego stanowiska.
Zgodnie z naszą nową strategią chcemy przyczynić się do upowszechnienia produkcji ekologicznej w Polsce. Naszą ambicją jest bycie liderem zmian w żywieniu. Nie da się wszystkiego zrobić z dnia na dzień, ale chcemy w średnio i długookresowych założeniach postawić na takie wartości jak żywność bio czy generalnie produkty prozdrowotne. Ruszyliśmy już z wielką kampania Act for food, chcemy dzięki temu szybciej się rozwijać i zmieniać nasze otoczenie....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta