Samorządy autobusami rozpędzają elektromobilność
Coraz więcej miast decyduje się na zakup autobusów elektrycznych. W ubiegłym roku co czwarty nowo rejestrowany autobus miejski był napędzany prądem.
Warszawa i Zielona Góra są liderami w elektryfikacji miejskiego taboru autobusowego – poinformowała w czwartek Polska Izba Rozwoju Elektromobilności (PIRE). Na koniec 2020 r. w Warszawie jeździło 161 autobusów elektrycznych, w Zielonej Górze 43. Na trzecim miejscu znalazł się Kraków z 29 elektrobusami. W zestawieniu województw prowadzi mazowieckie, w którego miastach kursuje 181 elektrobusów. Na drugim miejscu jest województwo wielkopolskie (47), a podium zamyka województwo lubuskie (43).
To właśnie komunikacja miejska jest teraz motorem rozwoju ekologicznego transportu publicznego i elektromobilności w Polsce. I rozpędza się coraz szybciej. Jeżeli w 2016 r. na łączną liczbę 1942 wszystkich zarejestrowanych w kraju nowych autobusów zaledwie 42 pojazdy (2,2 proc.) miały napęd alternatywny, w tym 6 miało napęd elektryczny, to w rok później odsetek ekologicznych autobusów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta