Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Hity z ekranu

25 listopada 1997 | Kultura | JC

MUZYKA FILMOWA

Rośnie znaczenie rockowych piosenek w promocji polskiego kina

Hity z ekranu

JACEK CIEśLAK

Gwiazdy rocka przyciągają młodą widownię do kina. "Nocne graffiti" Macieja Dutkiewicza z Kasią Kowalską obejrzało od lutego 600 tys. widzów. Płytę z muzyką napisaną przez Roberta Jansona do tego filmu kupiło blisko 90 tys. fanów. Drugą część "Młodych wilków" Jarosława Żamojdy promować będzie m. in. napisana specjalnie z myślą o filmie piosenka "Mimo wszystko" wykonywana przez Agnieszkę Chylińską i O. N. A.

Na muzyce filmowej (soundtrackach) rockowi twórcy -- jeśli nie liczyć tantiem z radia -- nie zarabiają jednak zbyt wiele. Mogą za nią dostać około 25 tys. zł.

Na początku była Ordonka

Muzyka pojawiła się w kinie wcześniej niż dialogi. W polskim filmie międzywojennym sukcesy odnosił szlagier Ordonki "Miłość ci wszystko wybaczy" z filmu "Szpieg w masce". Pierwszym powojennym filmem wyprodukowanym w Polsce były "Zakazane piosenki". Wielkimi przebojami stały się ballady "Nim wstanie dzień" Komedy -- Osieckiej i "Deszcze niespokojne" Walacińskiego -- Osieckiej zaśpiewane przez Edmunda Fettinga w filmach "Prawo i pięść" oraz "Czterej pancerni i pies". Piosenkę "Pamiętasz była...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1239

Spis treści
Zamów abonament