Wadliwy przewód
Wadliwy przewód
Fiat Auto Poland potwierdza, że po analizie własnych badań dotyczących usterkowości zdecydował się na podjęcie akcji kontroli i wymiany przewodu podciśnieniowego serwomechanizmu wspomagania układu hamulcowego w niektórych samochodach marki Cinquecento.
Problem dotyczy około 3 tysięcy egzemplarzy modelu 900 (z silnikiem o pojemności 899 ccm) wyprodukowanych na przełomie 1996 i 1997 roku. Eksperci orzekli, że potencjalnie może się w nich pojawiać zjawisko zwane obiegowo "twardnieniem pedału hamulca", a polegające na spadku skuteczności działania mechanizmu wspomagania.
Układ hamulcowy pozostaje wtedy sprawny, jednak zatrzymanie na określonym odcinku drogi wymaga większej siły nacisku na pedał hamulca. Począwszy od listopada firma zaprasza listownie właścicieli takich samochodów do stacji obsługi, w celu kontroli mechanizmu wspomagania i ewentualnej wymiany przewodu (wszystko zajmuje nie więcej niż pół