Informacje
Informacje
8 NR 5(3654) 7 stycznia 1994
RYNKI -- PRZEDSIĘBIORSTWA
Jaki samochód warto kupić?
Serwis w kontyngencie
Bardzo często przy zakupie samochodu importowanego bierzemy pod uwagę możliwości naprawy auta w okresie gwarancji i później oraz to, czy podczas przeglądów gwarancyjnych bez trudu będą dostępne potrzebne części. Klientów zniechęcają ewidentne usługowe "niedoróbki", np. fakt, że jeden z dealerów w autoryzowanym warsztacie proponował "przedmuchanie odkurzaczem" filtru powietrza, podstawowej części, która musi być wymieniana co określoną liczbę kilometrów.
Zwróciliśmy się do przedstawicieli tych firm motoryzacyjnych, które są uprawnione do sprzedawania na naszym rynku aut w bezcłowym kontyngencie i sprzedali w roku ubiegłym ponad 100 sztuk samochodów bez cła. Jak wiadomo, strona polska nie miała żadnego wpływu na to, jaki producent samochodów z EWG będzie miał prawo do bezcłowego kontyngentu, bo "dwunastka" upierała się, że nie może być w tych przydziałach dyskryminacji i musi obowiązywać zasada "kto pierwszy, ten lepszy". Tak więc i wartość inwestycji w serwis sprzedawanych aut nie ma wpływu na to, który producent otrzyma becłowy kontyngent. Pytaliśmy o odpłatność przy przeglądach i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta