Ubezpieczeniowe zabezpieczenie biznesowe
W transporcie krajowym odpowiedzialność przewoźnika za szkody opisana została w prawie przewozowym, w transporcie międzynarodowym odpowiedzialność reguluje konwencja CMR.
Logistyka to jeden z kluczowych elementów współczesnej gospodarki. Niezależnie od tego, czy jest on realizowany drogą lądową, morską czy lotniczą, transport towarów wiąże się z wieloma ryzykami. Uszkodzenie, zagubienie czy kradzież ładunku może doprowadzić do wymiernych strat finansowych oraz utraty kontraktów. Dlatego dla wielu firm kwestia zabezpieczenia towarów w łańcuchu dostaw przed nieprzewidzianymi wydarzeniami jest istotnym zagadnieniem biznesowym. Podstawowym narzędziem, które służy do zabezpieczenia zarówno właścicieli ładunków, jak i firm przewozowych przed kosztami związanymi z wystąpieniem szkody podczas tranzytu, są ubezpieczenia.
W zależności od rodzaju transportu i zasięgu realizacji ubezpieczenia mogą się różnić swoim zakresem oraz specyficznymi wymaganiami, które należy spełnić, by polisa „zadziałała”. Producenci, eksporterzy, właściciele przedsiębiorstw, zlecając usługę transportu drogowego, powinni wiedzieć, na podstawie jakich regulacji mogą dochodzić swoich praw w przypadku wystąpienia szkody. Przewoźnik, podwykonawca realizujący usługę, powinien ponadto znać przepisy oraz posiadać odpowiednie ubezpieczenie, które ochroni go przez roszczeniami ze strony zleceniodawców. Znajomość regulacji jest kluczowa dla skutecznego dochodzenia roszczeń zarówno w transporcie krajowym, jak...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
