Nie powinniśmy się bać sztucznej inteligencji
AI to dla ludzi szansa na wzrost efektywności, a nie zagrożenie – mówi Mai-Lan Tomsen Bukovec, wiceprezes ds technologii w Amazon Web Services.
W jaki sposób AI zwiększa efektywność firm?
Sztuczna inteligencja umożliwia firmom zwiększenie jej na wielu obszarach. Na przykład Nest Bank w Polsce wykorzystuje naszą usługę opartą na sztucznej inteligencji w centrum obsługi klientów, 50 pracowników może obsłużyć ponad 145 tys. połączeń.
Rozmawiałam z Genomics England, firmą, która pracuje nad znalezieniem powiązań między wariantem genetycznym a chorobą. Sztuczna inteligencja przyspiesza badania poprzez szybką analizę literatury medycznej w celu zidentyfikowania obszarów do dalszych badań przez naukowców.
Pomimo ogromnych nakładów na nauki przyrodnicze na całym świecie, wciąż wiele pracy pozostaje do zrobienia. Dlatego wykorzystanie AI do analizowania literatury medycznej i zawężania obszaru badań dla naukowców pomaga zaoszczędzić czas wykwalifikowanych badaczy, umożliwiając postępy w nauce. AI zapewnia też spersonalizowane rekomendacje zakupowe, oszczędzając czas.
Sztuczna inteligencja staje się zatem narzędziem zwiększającym efektywność w różnych branżach – od bankowości, przez medycynę i naukę, aż po rekomendacje zakupowe. Umożliwia firmom lepszą obsługę klientów, optymalizację procesów i oszczędność zasobów. Podobnie jak...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
