Odłożone decyzje, ostrożne banki
Budowa nie ruszy bez wsparciarządu
Odłożone decyzje, ostrożne banki
Autostrada Wielkpolska SA, Gdańsk Transport Company SA i Stalexport SA, które w ub. r. otrzymały koncesję na budowę i eksploatację odcinków autostrad A 2, A 1 i A 4, spotkają się dziś z ministrem transportu igospodarki morskiej, a by zaprezentować swoje programy realizacji tych inwestycji. Ma to pozwolić na szybsze otrzymanie gwarancji rządowych potrzebnych do uzyskania kredytów w bankach komercyjnych na finansowanie budowy autostrad.
W grudniu ub. r. przedstawiciele Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju oraz Europejskiego Banku Inwestycyjnego powiedzieli "Rz", że jeżeli instytucje te mają uczestniczyć w finansowaniu programu budowy autostrad w Polsce, to do projektów tych musi się włączyć polski rząd. EBOR chce gwarancji na pożyczane przez siebie pieniądze, natomiast EBI jest za bezpośrednim finansowaniem przedsięwzięcia pieniędzmi państwowymi.
Autostrada Wielkopolska SA złożyła już...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta