Konkurs pomysłów
Czy TVP będzie musiała nadawać mniej reklam? A może zwycięży projekt, by w weekendy wszystkietelewizje zrezygnowały z reklam?
Konkurs pomysłów
B EATA MODRZEJEWSKA
Dyskusja o ograniczeniu liczby reklam nadawanych przez telewizję publiczną prawdopodobnie zakończy się wycofaniem Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z pomysłu zróżnicowania dostępu do reklam telewizji publicznej i prywatnych. Możliwe też, że Rada zrezygnuje z ingerencji, ale telewizje prywatne dyskusję nad tym wprowadzą na forum sejmowe.
-- Uważamy, że TVP powinna ograniczyć liczbę reklam i że te zmniejszone limity powinny być wpisane do nowelizowanej ustawy o radiofonii itelewizji -- mówi Józef Birka, członek Rady Nadzorczej Telewizji Polsat.
-- Trzy lata temu byłem przeciwny ograniczaniu reklam w TVP i zdania nie zmieniłem -- podkreśla minister Wiesław Walendziak.
Zaczęło się od burzy wywołanej projektem rozporządzenia Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, które zmniejszało liczbę reklam w TVP. Jak relacjonuje Anna Kowalewska, rzeczniczka przewodniczącego, nieprawdą jest, że TVP miałaby nie nadawać reklam w weekendy. Reklam TVP byłaby pozbawiona w święta (Wielkanoc, Boże Narodzenie, Boże Ciało, Wniebowzięcie) oraz w dni żałoby narodowej. Zostałby też zmniejszony dopuszczalny czas nadawania reklam z dwunastu do dziewięciu minut na godzinę, co...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta