Jak żyją polscy konsumenci
BADANIA OPINII
Instrumenty finansowe mało popularne
Jak żyją polscy konsumenci
Spośród jedenastu segmentów, na które podzielone zostało społeczeństwo polskie, tylko w obrębie jednego więcej niż połowa respondentów deklaruje posiadanie konta osobistego w banku -- wynika z badania "Style życia polskich konsumentów", przeprowadzonego przez warszawską firmę IQS & Quant Group.
W badaniach, które przeprowadzone zostały w październiku i listopadzie ubiegłego roku na reprezentatywnej próbie 1600 Polaków powyżej 15 roku życia, społeczeństwo podzielone zostało nie według kryteriów demograficznych lub pod względem wysokości dochodów, jak to ma miejsce w większości tego typu badań, ale na podstawie podobieństwa stylów życia i zachowań konsumenckich. Wśród kryteriów segmentacji znalazły się m. in. pytania dotyczące postaw i poglądów respondentów na temat: optymizmu gospodarczego, korzystania z mediów, zachowań konsumpcyjnych oraz wyposażenia gospodarstwa domowego w dobra trwałego użytku. Na tej podstawie wyodrębnione zostało 11 segmentów konsumenckich, z których najmniej liczny...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta