Tysiące wagonów toksyn
KATALIZATORY
Resorttransportu ociąga się z przyjęciem Regulaminu EKG ONZ
Tysiące wagonów toksyn
Pakiet przepisów EURO IV Unii Europejskiej zawiera najbardziej rygorystyczne normy dotyczące poziomu emisji zanieczyszczeń motoryzacyjnych do atmosfery. Prawdopodobnie zacznie obowiązywać w 2005 r. Producenci katalizatorów samochodowych zabiegają, by swoje wyroby dopasować do nowych wymagań. Niemiecka firma Degussy zapowiedziała już w przyszłym roku masową produkcję nowego katalizatora, który spełnia normy EURO IV zaplanowane na 2005 r.
Po drogach świata jeździ 500 mln pojazdów silnikowych (w Polsce 11 mln) . Ich liczba rośnie, i w 2010 r. osiągnie 1, 1 mld. Zużycie ropy naftowej od 1960 r. uległo potrojeniu. Redukcja spalin silników samochodowych staje się zatem problemem najwyższej wagi. W tym zakresie technika daje kilka możliwości. Wśród nich, jako najlepsze pod względem funkcji, długofalowej niezawodności i kosztów, okazały się katalizatory.
Polska się nie śpieszy
Nasz kraj nie przyjął jeszcze oficjalnie do stosowania Regulaminu EKG ONZ nr 103 określającego "Jednolite przepisy dotyczące homologacji zamiennych reaktorów katalitycznych dla pojazdów samochodowych".
Autobusy miejskie, ciężarówki i samochody dostawcze jeżdżą po ulicach...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta