Rok dojrzewania owocu
Piotr Szczerski, reżyser, dyrektor Teatruim. Stefana Żeromskiego w Kielcach
Rok dojrzewania owocu
Na festiwalach teatralnych w Tarnowie i Opolu dwa spektakle w pana inscenizacji otrzymały ostatnio sześć nagród -- w tym oba za reżyserię. Czy trzeba było aż sześciu lat, by o prowadzonej przez pana kieleckiej scenie zaczęło być głośno?
PIOTR SZCZERSKI: Cieszę się, że nasza praca przekłada się na werdykty jury. Dostrzeżeni na arenie ogólnopolskiej, jesteśmy teraz inaczej postrzegani w mieście, choć teatr był w niezłej formie już wcześniej. Początki nie należały jednak do łatwych... Teatr Żeromskiego objąłem w 1992 r. w stanie kompletnej zapaści. Trzeba było wykonać ogromną pracę, by przywrócić teatrowi widzów. Ten rok jest dla nas czasem dojrzewania owocu. Choć w Kielcach nie wszystkim się to podoba.
Pana "Ballady i romanse" według Adama Mickiewicza, nagrodzone niedawno w Opolu, nie są posągowo poważne. Jest w nich dystans, pastisz...
Nie wyobrażam sobie, że można je dziś robić inaczej. Siła tego spektaklu polega jednak na pracy zespołu, w którym wszyscy nawzajem się wspomagają. Jak w koncercie jazzowym, w którym precyzyjnie dopracowana idea znajduje odzwierciedlenie dopiero poprzez partnerów. Jeśli ten spektakl jest wspaniale przyswajany przez publiczność, to dzięki artystom,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta