Między Mozartem arakietą tenisową
SPONSORING
Największe polskie banki najchętniej wspierają kulturę, sport, ekonomię iochronę zdrowia
Między Mozartem arakietą tenisową
Grający w warszawskiej Polonii czołowi polscy szachiści noszą na koszulkach logo PKO BP, a mistrz olimpijski Mateusz Kusznierewicz żegluje pod znakiem Pekao SA. Na programach przedstawień i koncertów warszawskiej Opery Kameralnej, Teatru Muzycznego w Łodzi czy Teatru Nowego w Poznaniu widnieją symbole Kredyt Banku PBI. Największe polskie banki najchętniej sponsorują przedsięwzięcia kulturalne, imprezy sportowe oraz działalność edukacyjną z zakresu ekonomii. Wspierają także przedsięwzięcia z dziedziny ochrony zdrowia, aczkolwiek na tym polu klasyczny sponsoring trudno niekiedy odróżnić od działalności charytatywnej.
Sponsoring jest u nas zjawiskiem stosunkowo nowym. Wydany w 1985 r. słownik w yrazów obcych Kopalińskiego ogranicza to pojęcie do finansowania audycji radiowych itelewizyjnych w zamian za umieszczanie wnich elementów reklamy, późniejszy zaś o pięć lat słownik PWN w ogóle je pomija. Tomasz Goban-Klas w swojej książce o public relations podkreśla, że wodróżnieniu od dobroczynności sponsorowanie "ma na celu uzyskanie zysku wdalszej perspektywie".
Właściwy image
Tym zyskiem ma być przede wszystkim spopularyzowanie firmy iwytworzenie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta