Budowanie nowych wartości
ZARZňDZANIE
Fuzja nie kończy się zchwilą podania szampana przez bankowców obsługujących transakcję
Budowanie nowych wartości
JEAN BARON-MAZLOUMIAN, KEITH KOSTUCH
Liczba fuzji iprzejęć rośnie zarówno na dojrzałych rynkach Europy i Stanów Zjednoczonych, jak i w Polsce. Wiele zarządów spółek w najbliższych miesiącach lub latach będzie musiało zmierzyć się ztakim zjawiskiem, jak fuzja.
W przeszłości dla firm najważniejsze było określenie strategii połączenia inegocjacje cenowe. Rola najwyższego kierownictwa kończyła się zchwilą podpisania odpowiednich umów. Dzisiaj coraz więcej firm uświadamia sobie odpowiedzialność, jaka na nich ciąży względem akcjonariuszy, którzy chcą mieć pewność, że fuzja przyczyni się do długoterminowego wzrostu wartości ich portfela. Konsekwencją tego jest coraz szybsze upowszechnianie się poglądu, że fuzja nie kończy się zchwilą podania szampana przez bankowców obsługujących transakcję.
Integracja po fuzji
Post-merger integration (PMI) , czyli integracja po połączeniu firm jest kolejnym decydującym, lecz zbyt często lekceważonym etapem. Budowanie nowej wartości wymaga od kierownictwa natychmiastowego przeniesienia zainteresowania zsamej transakcji na rzeczy, które muszą się wydarzyć tuż przed ibezpośrednio po jej sfinalizowaniu....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta