Coraz więcej piwa na polskim stole
DYNAMIKA SPRZEDAŻY 1998 r.: Najbardziej atrakcyjny rynek w Europie
Coraz więcej piwa na polskim stole
/teksty/raporty_980729/raporty_a_1-1.F.gif">
Branża piwowarska należy do jednej z najszybciej rozwijających się w kraju. W 1997 roku łączne przychody branży wyniosły 3,54 mld zł. Do budżetu trafiło ponad 2 mld zł podatków. Browary łącznie zapłaciły 880 mln zł podatku akcyzowego.
W ubiegłym roku krajowe browary sprzedały w Polsce około 18 mln 805 tys. hektolitrów piwa. Było to o 13,8 proc. więcej niż w 1996 roku. Na tzw. wielką piątkę czyli Elbrewery, Żywiec, Browary Tyskie, Okocim i Lech BW przypadło według obliczeń "Rzeczpospolitej" 58,5 proc. Jest to nieco więcej niż w roku poprzednim, jednak - według szacunków - będzie postępował powoli proces konsolidacji produkcji. Zdaniem analityków, w tym roku udział największych przekroczy 60 proc., w 2001 roku zaś - 75 proc.
Nadal najwięcej piwa sprzedaje się w butelkach i puszkach. W ubiegłym roku było to 75,9 proc. (w 1996 r. - 73,9 proc.), na kegi przypada 17,8 proc. (17,6 proc.). Reszta jest sprzedawana w cysternach do prywatnych niewielkich rozlewni.
Najwięksi producenci 1997
Nadal największym producentem piwa w Polsce pozostaje Elbrewery, które sprzedało w ubiegłym roku 3 mln 191 tys. hl piwa. Od lata 1997 roku...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta