Budowanie nowych wartości
Budowanie nowych wartości
JEAN BARON-MAZLOUMIAN, KEITH KOSTUCH
Liczba fuzji i przejęć rośnie zarówno na dojrzałych rynkach Europy i Stanów Zjednoczonych, jak i w Polsce. Wiele zarządów spółek w najbliższych miesiącach lub latach będzie musiało zmierzyć się z takim zjawiskiem, jak fuzja.
W przeszłości dla firm najważniejsze było określenie strategii połączenia i negocjacje cenowe. Rola najwyższego kierownictwa kończyła się z chwilą podpisania odpowiednich umów. Dzisiaj coraz więcej firm uświadamia sobie odpowiedzialność, jaka na nich ciąży względem akcjonariuszy, którzy chcą mieć pewność, że fuzja przyczyni się do długoterminowego wzrostu wartości ich portfela. Konsekwencją tego jest coraz szybsze upowszechnianie się poglądu, że fuzja nie kończy się z chwilą podania szampana przez bankowców obsługujących transakcję.
Integracja po fuzji
Post-merger integration (PMI), czyli integracja po połączeniu firm jest kolejnym decydującym, lecz zbyt często lekceważonym etapem. Budowanie nowej wartości wymaga od kierownictwa natychmiastowego przeniesienia zainteresowania z samej transakcji na rzeczy, które muszą się wydarzyć tuż przed i bezpośrednio po jej sfinalizowaniu. Firma musi mieć wcześniej przygotowany...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta