Z kuflem w tle
Z kuflem w tle
/teksty/raporty_980729/raporty_a_4-1.F.gif">
W pierwszej połowie lipca br., a więc przed senacką debatą na temat zmiany ustawy o wychowaniu w trzeźwości, pracownia badań opinii publicznej SMG/KRC Poland-Media przeprowadziła ankietę na temat reklamy piwa.
25 proc. respondentów było zdania, że należy pozwolić na reklamę dowolnych alkoholi i również 25 proc. stwierdziło, że należy zakazać reklamy alkoholi w ogóle. Prawie połowa uważała natomiast, że należy dopuścić do reklamy tylko piwo. Prawie trzy czwarte ankietowanych uznało, że reklamy są potrzebnym źródłem informacji o różnych produktach. Reklamę piwa bezalkoholowego ludzie w większości (76 proc.) traktują jako reklamę piwa w ogóle. Inaczej uważa 14 proc. respondentów.
Co powinien Senat
57 proc. ankietowanych uważało, że Senat powinien zgodzić się na reklamowanie piwa zawierającego alkohol. Przeciwko było 36 proc. respondentów. Oznacza to, że społeczna akceptacja reklamy piwa jest bardzo duża. W dodatku większość badanych uznała, że reklama ta nie powoduje większego spożycia piwa przez młodzież.
Za przyjęciem poprawki...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta