Zakaz reklamy i sponsoringu
DYREKTYWA
Produkty tytoniowe
Zakaz reklamy i sponsoringu
CEZARY MIK
Zakaz reklamy i sponsoringu wyrobów tytoniowych przewiduje dyrektywa harmonizująca przepisy państw członkowskich dotyczące reklamy i sponsoringu produktów tytoniowych, przyjęta 6 lipca 1998 r. przez Parlament Europejski i Radę Unii Europejskiej (Official Journal of the European Communities z 30 lipca 1998 r. , L 213) .
W dziedzinie tej nie było dotychczas aktu prawnego. Tylko w pewnym sensie do materii tej odnosiły się dyrektywy: z 1989 r. o opakowaniu produktów tytoniowych; z 1990 r. o maksymalnej zawartości smoły w papierosach; z 1992 r. o reklamie produktów medycznych (ta ostatnia nie reguluje uzależnienia od tytoniu) .
Przez produkty tytoniowe dyrektywa każe rozumieć wszelkie produkty przeznaczone do palenia, wąchania, wciągania i żucia, które są choćby częściowo wykonane z tytoniu. Reklamą nazywa wszelką formę komunikacji handlowej, której celem lub bezpośrednim bądź pośrednim skutkiem jest promocja produktu tytoniowego, w tym taką,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta