Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Zakaz reklamy i sponsoringu

03 listopada 1998 | Prawo | CM

DYREKTYWA

Produkty tytoniowe

Zakaz reklamy i sponsoringu

CEZARY MIK

Zakaz reklamy i sponsoringu wyrobów tytoniowych przewiduje dyrektywa harmonizująca przepisy państw członkowskich dotyczące reklamy i sponsoringu produktów tytoniowych, przyjęta 6 lipca 1998 r. przez Parlament Europejski i Radę Unii Europejskiej (Official Journal of the European Communities z 30 lipca 1998 r. , L 213) .

W dziedzinie tej nie było dotychczas aktu prawnego. Tylko w pewnym sensie do materii tej odnosiły się dyrektywy: z 1989 r. o opakowaniu produktów tytoniowych; z 1990 r. o maksymalnej zawartości smoły w papierosach; z 1992 r. o reklamie produktów medycznych (ta ostatnia nie reguluje uzależnienia od tytoniu) .

Przez produkty tytoniowe dyrektywa każe rozumieć wszelkie produkty przeznaczone do palenia, wąchania, wciągania i żucia, które są choćby częściowo wykonane z tytoniu. Reklamą nazywa wszelką formę komunikacji handlowej, której celem lub bezpośrednim bądź pośrednim skutkiem jest promocja produktu tytoniowego, w tym taką,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1535

Spis treści
Zamów abonament