Nobilitacja produktu
ZDANIEM TEORETYKA
Tworzenie marki
Nobilitacja produktu
Każda polska firma powinna marzyć o stworzeniu marki. Zbudowanie marek globalnych, tak utrwalonych w pamięci klientów jak Mercedes, Channel 5 czy Coca-Cola, zajmuje dekadyinajczęściej wymaga ogromnych nakładów oraz łutu szczęścia. Nawet te najsłynniejsze zaczynały jednak kiedyś jako małe marki lokalne. Warto, aby polscy przedsiębiorcy o tym pamiętali, traktując jako kanon zarządzania w swoich firmach fakt, że można i należy skutecznie budować marki lokalne w Polsce.
Powody są dosyć oczywiste. Marka oznacza poprawę zyskowności -- wyroby markowe uzyskują po prostu wyższe ceny niż inne wyroby na rynku. Marka tworzy i podtrzymuje lojalność nabywców. Marki różnicują firmę na rynku -- staje się ona wyrazista, widoczna, odróżnialna od innych dostawców. Marki budują mocną pozycję rynkową firmy, stając się często podstawowym zasobem niematerialnym, który bywa wart więcej niż wszystkie typowe aktywa firmy. Wreszcie ostatnia przyczyna -- globalizacja gospodarki. Tylko silnymi markami można skutecznie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta