Usługi na trójkę
SONDAŻ
Klienci banków udeptanymi chadzają drogami
Usługi na trójkę
ALFRED JANC
Czasy, w których Polacy, chcąc skorzystać z usług bankowych, mogli udać się pod jeden tylko adres, należą do przeszłości. Pod koniec lat dziewięćdziesiątych każdy klient, nawet w niewielkiej miejscowości, może dokonać wyboru spośród dwóch, trzech, a często i większej liczby banków działających w jego sąsiedztwie.
Wielu młodych właścicieli firm i menedżerów ma prawo nie pamiętać stanu polskiej bankowości sprzed lat dziesięciu. Dziś jest to rynek konkurencyjny, na którym wiele instytucji zabiega o klienta.
Znajomość banków
W badaniu przeprowadzonym na zlecenie "Rzeczpospolitej" przez Pracownię Badań Społecznych w Sopocie grupie polskich menedżerów zadano pytanie, jakie banki działające w Polsce przychodzą im na myśl w pierwszej kolejności, czyli są im najlepiej znane. Najwięcej osób wymieniało na początku banki z tradycjami, działające od wielu lat oraz banki należące do tzw. komercyjnej dziewiątki, utworzone w 1989 roku na bazie oddziałów NBP. Prym na liście wiedzie Pekao SA. Jest on wymieniany na pierwszym miejscu przez prawie co szóstego menedżera (18 proc. ).
Nie ustępuje mu wiele PKO BP, który wymieniło na pierwszym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta