Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Sieć cierpliwej uprzejmości

16 czerwca 1999 | Moja Kariera | ES

ROZMOWA

Jadwiga Karbowska, dyrektor warszawskiego oddziału biura podróży Itaka

Sieć cierpliwej uprzejmości

Jak można by opisać to, co sprzedaje biuro podróży?

JADWIGA KARBOWSKA: -- Jest to własny produkt turystyczny opisany w katalogu, adresowany głównie do klientów indywidualnych, ale organizujemy też tak zwane grupy zamknięte dla firm.

To znaczy?

-- Coraz więcej instytucji, także polskich, premiuje swoich pracowników wysyłając ich na zagraniczne wakacje lub seminaria połączone z odpoczynkiem. Kiedyś było to charakterystyczne dla obcych firm działających w Polsce. Teraz jest to popularne na przykład wśród firm akwizycyjnych, ale nie tylko.

W jaki sposób wybierają państwo miejsca wypoczynku?

-- Robimy rekonesans w jakimś kraju i przeprowadzamy rozmowy z kontrahentami. Potem wybiera się optymalny kontrakt.

To znaczy jaki?

-- Odpowiedniej klasy hotele, przystępne ceny i dobre warunki płatności, co jest bardzo ważne. Każdy stara się wynegocjować jak najniższe ceny gwarancyjne na początku roku, bo wpłacenie z góry dużych sum zmniejsza płynność finansową. Dobry kontrakt polega właśnie na tym, by w styczniu i lutym nie płacić za cały sezon. Przy wieloletnich kontraktach i...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1724

Spis treści
Zamów abonament