Sieć cierpliwej uprzejmości
ROZMOWA
Jadwiga Karbowska, dyrektor warszawskiego oddziału biura podróży Itaka
Sieć cierpliwej uprzejmości
Jak można by opisać to, co sprzedaje biuro podróży?
JADWIGA KARBOWSKA: -- Jest to własny produkt turystyczny opisany w katalogu, adresowany głównie do klientów indywidualnych, ale organizujemy też tak zwane grupy zamknięte dla firm.
To znaczy?
-- Coraz więcej instytucji, także polskich, premiuje swoich pracowników wysyłając ich na zagraniczne wakacje lub seminaria połączone z odpoczynkiem. Kiedyś było to charakterystyczne dla obcych firm działających w Polsce. Teraz jest to popularne na przykład wśród firm akwizycyjnych, ale nie tylko.
W jaki sposób wybierają państwo miejsca wypoczynku?
-- Robimy rekonesans w jakimś kraju i przeprowadzamy rozmowy z kontrahentami. Potem wybiera się optymalny kontrakt.
To znaczy jaki?
-- Odpowiedniej klasy hotele, przystępne ceny i dobre warunki płatności, co jest bardzo ważne. Każdy stara się wynegocjować jak najniższe ceny gwarancyjne na początku roku, bo wpłacenie z góry dużych sum zmniejsza płynność finansową. Dobry kontrakt polega właśnie na tym, by w styczniu i lutym nie płacić za cały sezon. Przy wieloletnich kontraktach i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta