Kościół do modlitwy, poczta do listów
Nie reklama, a znajomi są głównym źródłem informacji o funduszach
Kościół do modlitwy, poczta do listów
Arka Invesco, Polsat i Pocztylion to fundusze emerytalne, które nie budzą naszego zaufania - wynika z badań firmy ARC Rynek i Opinia. Bardziej wierzymy, że nasze pieniądze skuteczniej pomnożą firmy, które od lat specjalizują się w ubezpieczeniach. Choć fundusze wydały na reklamę już prawie 262 mln zł, to wciąż dużo ważniejsza była dla nas opinia rodziny i znajomych.
Czy kilkaset milionów złotych fundusze emerytalne wyrzuciły w błoto? - Na pewno nie. Ludzie często twierdzą, że reklama nie ma na nich większego wpływu i jakiś proszek kupują tylko dlatego, że jest najlepszy, a nie dlatego, że od czterech lat trzy razy w tygodniu oglądają jego reklamę. Faktyczny wpływ reklamy rzadko sobie uświadamiamy - mówi Jakub Benke z domu mediowego Initiative Media.
Z badań wynika, że reklama, na którą fundusze emerytalne wydały od początku kampanii niemal 262 mln zł, nie była głównym źródłem wiedzy dla zastanawiających się nad wyborem. Najczęściej o funduszu "godnym zaufania" dowiadywali się od otoczenia: rodziny i znajomych, czasem w miejscu pracy. Być może dlatego, że reklama rzadko ich satysfakcjonowała.
- Bardzo dużo jest reklam telewizyjnych i radiowych, ale...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta