Tytoń bez reklamy, Dobre rezultaty, złe oceny
Nowelizacja ustawy
Tytoń bez reklamy
- Informacja rządu o skupie zbóż
- Wybrane ze stenogramu
- PRAWO: Sejm uchwalił
Nowelę poparło 374 posłów. Na zdjęciu politycy AWS: Marian Krzaklewski, Jan Maria Jackowski i Andrzej Smirnow.
FOT. JAKUB OSTAŁOWSKI
Całkowity zakaz reklamy i promocji wyrobów tytoniowych ustanowił w piątek Sejm, nowelizując ustawę o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu. Za nowelą głosowało 374 posłów, 11 było przeciwnych, a 12 wstrzymało się od głosu. Teraz ustawa zostanie skierowana do Senatu. Udział reklam tytoniu w całości polskiego rynku reklamowego wyniósł w 1998 roku 4,5 proc., czyli blisko 200 mln zł.
W myśl ustawy restrykcje zostałyby zastosowane ze znaczną zwłoką. Dopiero po 12 miesiącach od wejścia w życie ustawy zacząłby obowiązywać zakaz reklamowania wyrobów tytoniowych na tablicach ogłoszeniowych, a po 24 - w prasie.
Po dwóch latach ma być zabronione sponsorowanie przez firmy tytoniowe działalności sportowej, kulturalno-oświatowej, zdrowotnej i społeczno-politycznej.
Od przyszłego roku nie byłoby wolno sprzedawać wyrobów tytoniowych w zakładach opieki zdrowotnej, szkołach i obiektach sportowych.
Już obecnie zakazane jest reklamowanie papierosów w telewizji, kinach, szkołach, na terenie
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta