Moda na mniejsze
Amerykańskie inwestycje w Polsce
Moda na mniejsze
Amerykańscy inwestorzy po spektakularnych inwestycjach przedsiębiorstw znajdujących się na liście pięciuset największych czasopisma "Fortune" -- coraz częściej łakomym wzrokiem spoglądają na prywatyzowane polskie średnie i małe przedsiębiorstwa. Ryzyko jest spore, jednak możliwości zysku także duże. Poza tym z reguły małe przedsiębiorstwa nie są obarczone całym bagażem skomplikowanych sporów pomiędzy państwem -- pracodawcą, a reprezentującymi pracowników związkami.
Prekursorem w tego typu inwestycji może być przedsiębiorstwo Pentor Communication International z siedzibą w Altoona w stanie Pensylwania, które w ciągu niecałych 4 lat stworzyło w Polsce swoisty konglomerat wydawniczo-reklamowo-filmowy obejmujący 10 przedsiębiorstw. Siedem z tych przedsiębiorstw przed pojawieniem się Pentora w Polsce znajdowało się już na pieńku państwowego likwidatora.
Zamiast narzędziowni
Nazwa Pentor -- pobrzmiewająca statecznym "mentorem" jest połączeniem dwóch nazw stanu Pensylwania i Toronto, gdzie ma swoją siedzibę Grzegorz-Gregory-Winokur. "Chodziło nam o znalezienie nazwy łatwo wymawialnej zarówno po polsku, jak i po angielsku" -- powiedział pan Winokur w wywiadzie telefonicznym udzielonym "Rzeczpospolitej". Grzegorz Winokur z wykształcenia...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta