Liczenie zysków i strat
Budowa i eksploatacja z większym udziałem państwa
Liczenie zysków i strat
Na początku tego roku Sejmowa Komisja Transportu i Łączności oceniła negatywnie pracę Agencji Budowy i Eksploatacji Autostrad powołanej w 1994 r. Posłowie zaproponowali likwidację tej instytucji przez połączenie jej z Generalną Dyrekcją Dróg Publicznych.
Według komisji, ABiEA nie przygotowała nowelizacji ustawy o autostradach płatnych. Nowelizacja miała uwzględniać nowe zasady finansowania inwestycji autostradowych, miała też przystosować przepisy obowiązującej ustawy do aktualnej struktury administracji samorządowej i rządowej. Agencja nie przedstawiła ponadto harmonogramu realizacji programu budowy autostrad, mimo że jej prezes sam zadeklarował taką wolę przed komisją sejmową jeszcze w lipcu ubiegłego roku. ABiEA nie przedstawiła optymalnego wariantu finansowania poszczególnych odcinków autostrad.
Zdaniem członków komisji, w związku z reformą ustrojową państwa nie ma potrzeby utrzymywania dwóch odrębnych instytucji nadzorujących budowę i modernizację, a także utrzymanie sieci dróg krajowych i autostrad, czyli Generalnej Dyrekcji Dróg Publicznych oraz Agencji Budowy i Eksploatacji Autostrad. Funkcje te powinna sprawować jedna instytucja.
POMOC FINANSOWA
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta