Dobry interes na A2
Inwestycja nie rozpoczęta z braku pieniędzy
Dobry interes na A2
SZYBKA śCIEżKA
Ustawę o autostradach płatnych uchwalono w 1994 roku głosami koalicji SLD-PSL w ramach szybkiej ścieżki legislacyjnej. Przewidywała ona najpierw przyznanie koncesji, a dopiero później zawarcie umowy koncesyjnej. Dało to duże możliwości firmom, które najpierw uzyskają koncesję, a potem staną do negocjowania z rządem warunków budowy. W takiej sytuacji mogły wymuszać na stronie rządowej najdogodniejsze dla siebie warunki. Międzynarodowe instytucje finansowe wielokrotnie wyrażały negatywną opinię na temat ograniczeń zasad konkurencyjności zawartych w ustawie o autostradach płatnych.
ARCHIWUM
Do budowy autostrady nie wystarczy koncesja
Autostrada Wielkopolska SA (AW SA) miała rozpocząć, w marcu tego roku, budowę trzech odcinków A2 od Nowego Tomyśla do Strykowa koło Łodzi. Nie rozpoczęła...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta