Czekanie na programy
Integracja czyli włączanie uczniów niepełnosprawnych do szkoły masowej przebiega zbyt wolno
Czekanie na programy
Szkolnictwo specjalne od lat ma podobne problemy - opóźnienie z wprowadzaniem nowych programów i podręczników. A im wyższy szczebel edukacji, tym mniejszy jest procentowy udział w nim osób niepełnosprawnych. Również przy reformowaniu oświaty szkolnictwo specjalne odsunięto na drugi plan, chociaż u co piątego ucznia występują różnego typu zaburzenia rozwojowe.
Teraz ministerstwo edukacji próbuje nadrobić to opóźnienie. Widać już wyraźnie, że hasło integracji, włączania uczniów niepełnosprawnych do szkoły masowej, jest przekładane na konkretne decyzje. Na przykład we wzorze, według którego ma być w 2000 r. naliczana subwencja oświatowa dla jednostek samorządu terytorialnego, znalazły się przeliczniki zwiększające wartość subwencji nie tylko dla klas specjalnych i integracyjnych, ale także dla pojedynczych uczniów niepełnosprawnych, którzy będą...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta