Zginęła mi faktura
Dokumentowanie kosztów uzyskania przychodu
Zginęła mi faktura
Co zrobić, gdy pracownik zgubi fakturę VAT lub rachunek? Czy wystarczy ksero zaginionego dokumentu? Czy można rozliczyć fakturę wystawioną na inną firmę?
Kserokopie faktur VAT w zasadzie nie mogą stanowić podstawy do zaliczenia wydatków do kosztów uzyskania przychodów. Konieczne jest uzyskanie od kontrahenta duplikatu faktury, a on nie może tego odmówić.
Jednak podmioty nie będące podatnikami VAT, wystawiające rachunki na podstawie ordynacji podatkowej, nie mają obowiązku wystawiania ich, jeżeli żądanie zostało zgłoszone po 3 miesiącach od dnia wydania towaru lub wykonania usługi. Nie mają też obowiązku wystawiania duplikatów.
W takiej sytuacji zaginięcie oryginału rachunku i odmowa ponownego wystawienia go przez sprzedawcę powoduje, że organ podatkowy powinien przeprowadzić postępowanie dowodowe na podstawie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta