Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wszystko rośnie

15 marca 2000 | Rynek i konsumenci | WS

BRANŻA PAPIERNICZO-BIUROWA

Stan rynku

Wszystko rośnie

WOJCIECH STARUCHOWICZ

Mimo konkurencji światowych marek, wiele polskich firm branży biurowej radzi sobie nieźle. Jednak na dłuższą metę mogą nie sprostać kosztownemu współzawodnictwu z wielkimi producentami z zachodu.

Jeszcze na początku lat 90. wiele polskich wyrobów było po prostu brzydszych i tandetniejszych niż importowane. Dziś są już dobrej jakości i nadążają za światowymi tendencjami w zakresie projektowania. Jednocześnie zaś kosztują mniej niż markowe wyroby zachodnie. Atutem polskich producentów są też dobre kontakty na wschodzie, dzięki czemu eksport tam trwa, choć od kilku lat - z powodu załamania tamtejszych rynków - nie satysfakcjonuje.

W polskich sklepach można kupić produkty praktycznie wszystkich światowych marek. Ich sprzedaż na naszym rynku stale rośnie. Nic więc dziwnego, że działają u nas oddziały wielu renomowanych zagranicznych firm produkcyjnych i dystrybucyjnych branży papierniczo-biurowej, np. Pentel, Canson,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1961

Spis treści

Media, Internet

Zamów abonament