Wszystko rośnie
Stan rynku
Wszystko rośnie
WOJCIECH STARUCHOWICZ
Mimo konkurencji światowych marek, wiele polskich firm branży biurowej radzi sobie nieźle. Jednak na dłuższą metę mogą nie sprostać kosztownemu współzawodnictwu z wielkimi producentami z zachodu.
Jeszcze na początku lat 90. wiele polskich wyrobów było po prostu brzydszych i tandetniejszych niż importowane. Dziś są już dobrej jakości i nadążają za światowymi tendencjami w zakresie projektowania. Jednocześnie zaś kosztują mniej niż markowe wyroby zachodnie. Atutem polskich producentów są też dobre kontakty na wschodzie, dzięki czemu eksport tam trwa, choć od kilku lat - z powodu załamania tamtejszych rynków - nie satysfakcjonuje.
W polskich sklepach można kupić produkty praktycznie wszystkich światowych marek. Ich sprzedaż na naszym rynku stale rośnie. Nic więc dziwnego, że działają u nas oddziały wielu renomowanych zagranicznych firm produkcyjnych i dystrybucyjnych branży papierniczo-biurowej, np. Pentel, Canson,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta