Podstawy zarządzania przez efekty
Podstawy zarządzania przez efekty
MICHAEL ARMSTRONG
Zarządzanie przez efekty dotyczy - co jest oczywiste - efektów. Co jednak oznacza to słowo? Istotne jest sprecyzowanie jego znaczenia, gdyż przy braku definicji efektów trudno mówić o ich pomiarze i zarządzaniu przez nie.
Istnieje wiele poglądów dotyczących istoty efektów. Mogą one być traktowane po prostu jako osiągane wyniki. Z indywidualnego punktu widzenia, efekty stanowią zbiór osiągnięć danej osoby. Efekty "to coś, co osoba pozostawia po sobie i co istnieje obok wytyczonego celu. Należy je definiować jako wyniki pracy, ponieważ są najściślej związane ze strategicznymi celami organizacji, zadowoleniem klientów oraz wynikami finansowymi". Słownikowa definicja efektów to "osiągnięcie, wykonanie, przeprowadzenie, dokonanie czegokolwiek, co zostało polecone lub przedsięwzięte". Definicja ta wskazuje na wyniki/rezultaty (osiągnięcia), ale uznaje też, że efekty dotyczą zarówno samej pracy, jak i wyników osiąganych w konsekwencji jej wykonania. Efekty można zatem traktować jako zachowanie - sposób wykonywania pracy przez organizacje, zespoły oraz ludzi.
Efekty oznaczają zarówno zachowania, jak i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta