Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Pierwsze dni Żaby

05 grudnia 2000 | Moje Auto | KF
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane

INWESTYCJE

Niedawno najbardziej ciasne i niebezpieczne skrzyżowanie na granicy Pragi i Targówka, dziś nowoczesny węzeł komunikacyjny

Pierwsze dni Żaby

KRYSTYNA FOROWICZ

W niecałe półtora roku, aż 9 miesięcy przed zakładanym terminem, w ub. sobotę został oddany do użytku węzeł komunikacyjny "Żaba", usprawniający ruch między Pragą i Targówkiem. Powstało rondo i trzy nowe wiadukty. Wykonawcą inwestycji jest firma Dromex SA.

"Żaba" to skrzyżowanie pięciu stołecznych ulic: Starzyńskiego, 11 Listopada, Szwedzkiej, św. Wincentego i Odrowąża do niedawna podzielone nasypem linii kolejowej. Pod nim znajdował się wąski tunel. Stary wiadukt nad koleją nadwiślańską (do Mławy) oraz linią tramwajową powstał w 1875 r. Już w latach 60. Zarząd Dróg i Mostów Warszawy szukał rozwiązań dla zlikwidowania wąskiego gardła, jakimi były dla ruchu utrudnienia komunikacyjne pod ciasnym prześwitem wiaduktu kolejowego, niepozwalającego na rozłożenie ruchu samochodów i tramwajów, wynikającego ze splotu kilku ulic.

W latach 1970-1975 Biuro Planowania Rozwoju Warszawy opracowało koncepcję rozwiązania węzła "Żaba". Była ona przedmiotem wielu dyskusji, narad, konferencji, a czas płynął....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2181

Spis treści

Regiony Polski - Warmińsko-Mazurskie

Zamów abonament