Który zakład przetrwa restrukturyzację
Który zakład przetrwa restrukturyzację
Podstawowym problemem polskiego cukrownictwa nie jest to, że taka czy inna cukrownia przejdzie w "obce ręce", ale to, że połowę zakładów trzeba jak najrychlej zamknąć.
Musi tak być, żeby w pozostałych kampania cukrownicza mogła trwać tyle, ile powinna - co najmniej 85 dni. Wówczas koszt produkcji cukru jest najniższy. Koncerny, które przejęły większą liczbę polskich cukrowni, w niektórych z nich już od kilku lat organizują fikcyjne kampanie, które trwają od 1 do 3 dni, tylko po to, by nie przepadł przypadający na nie limit produkcji cukru. Tak było m.in. w wykupionych przez British Sugar Overseas cukrowniach w Ciechanowie i Michałowie. Według...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta