Niefrasobliwość kosztuje
Niefrasobliwość kosztuje
Przed dwoma tygodniami pisaliśmy w DOBREJ FIRMIE (nr 11) o tym, w jaki sposób jest chroniona w Polsce własność przemysłowa. Przypomnieliśmy, że na jej straży stoi kilka aktów prawnych, m. in. ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji i ustawa o znakach towarowych. O tym, że przepisów tych warto przestrzegać przekonuje opisywany przez nas niżej przykład. Niefrasobliwość jednego z pracowników agencji reklamowej doprowadziła do tego, że jego firmie grozi wypłata kilkusettysięcznego odszkodowania za bezprawne wykorzystanie wizerunku mapy Polski.
Ta mapa jest nasza
W marcu tego roku Bank Handlowy (BH) prowadził w prasie i na billboardach kampanię reklamową, której celem było poinformowanie klientów o tym, że BH połączył się z działającą na całym świecie grupą finansową Citibank.
- Przypadkowo zauważyliśmy, że w kampanii reklamowej wykorzystano elementy kartografii wykonanej w naszym przedsiębiorstwie - mówi Jacek Błaszczyński, prezes Polskiego Przedsiębiorstwa Wydawnictw Kartograficznych. - Chodziło o mapę Polski, której zdjęcie umieszczono w reklamie....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta