Klient nie lubi zmian
Banki
Rośnie konkurencja między wchodzącymi na rynek
Klient nie lubi zmian
Tomasz Kulisiewicz, ekspert Centrum im. Adama Smitha
W reklamach usług bankowych coraz bardziej widoczna staje się walka o klienta. Na razie jednak konkurują ze sobą jedynie nowe na rynku detalicznym i mniejsze instytucje. Jak wynika z sondażu "Rzeczpospolitej", co trzeci Polak posiada w banku konto osobiste. Wśród tych osób zaledwie co dziesiąta już zmieniła bank prowadzący rachunek lub rozważa zrobienie tego w najbliższym czasie.
Rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy w banku posiada 36,4 proc. dorosłych Polaków - wynika z sondażu Pracowni Badań Społecznych na zlecenie "Rz". Wśród tych osób w ostatnim roku zaledwie 7,3 proc. zdecydowało się zmienić bank. O takich planach na najbliższe pół roku z przekonaniem informuje tylko 4 proc. respondentów, a 2 proc. twierdzi że raczej to zrobi. Z kolei 80 proc. uczestników sondażu jest przekonanych, że nie zmieni banku prowadzącego im konto osobiste. Oznacza to, że pomimo coraz intensywniejszych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta