Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Tradycja kontra prostota

21 sierpnia 2001 | Ekonomia | AM
źródło: Nieznane

Banki Zmiany nazw i logo

Tradycja kontra prostota

Siedziba Fortis Banku, dawniej Pierwszego Polsko-Amerykańskiego Banku, przy ulicy Freta w Warszawie. Nowy belgijski właściciel zupełnie zmienił nazwę przejmowanej instytucji.

FOT. JAKUB OSTAŁOWSKI

ALEKSANDRA MYCZKOWSKA

Zmiana nazwy banku związana jest najczęściej ze zmianą właściciela instytucji lub fuzją z innym bankiem. Często nowa nazwa jest prostą kombinacją, jak np. Bank Zachodni WBK. Zdarza się też, że inwestor strategiczny decyduje się zmienić zupełnie dotychczasowy stan i wprowadza na krajowy rynek nową, dotąd nieznaną na nim, markę. Tak było m.in. podczas przejęcia Pierwszego Polsko-Amerykańskiego Banku przez belgijski Fortis.

Instytucje finansowe są świadome, jak ważny jest ich wizerunek. Znacznie odważniej niż firmy z innych branż podejmują decyzje o modyfikacji lub całkowitej zmianie swojego logo czy kolorów placówek - uważają specjaliści zajmujący się opracowywaniem wizerunku firm. Zwykle te modyfikacje poprzedzone są zmianami własnościowymi. Często zmieniane jest wszystko - od samej nazwy począwszy, na kolorach, z jakimi ma być kojarzona...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2397

Spis treści

Listy

Wybory parlamentarne 2001

Zamów abonament