Tradycja kontra prostota
Tradycja kontra prostota
Siedziba Fortis Banku, dawniej Pierwszego Polsko-Amerykańskiego Banku, przy ulicy Freta w Warszawie. Nowy belgijski właściciel zupełnie zmienił nazwę przejmowanej instytucji.
FOT. JAKUB OSTAŁOWSKI
ALEKSANDRA MYCZKOWSKA
Zmiana nazwy banku związana jest najczęściej ze zmianą właściciela instytucji lub fuzją z innym bankiem. Często nowa nazwa jest prostą kombinacją, jak np. Bank Zachodni WBK. Zdarza się też, że inwestor strategiczny decyduje się zmienić zupełnie dotychczasowy stan i wprowadza na krajowy rynek nową, dotąd nieznaną na nim, markę. Tak było m.in. podczas przejęcia Pierwszego Polsko-Amerykańskiego Banku przez belgijski Fortis.
Instytucje finansowe są świadome, jak ważny jest ich wizerunek. Znacznie odważniej niż firmy z innych branż podejmują decyzje o modyfikacji lub całkowitej zmianie swojego logo czy kolorów placówek - uważają specjaliści zajmujący się opracowywaniem wizerunku firm. Zwykle te modyfikacje poprzedzone są zmianami własnościowymi. Często zmieniane jest wszystko - od samej nazwy począwszy, na kolorach, z jakimi ma być kojarzona...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta