Zadowalających zysków szybko nie będzie
- Niemieckie porozumienie
- Co powinien wiedzieć inwestor Zadowalających zysków szybko nie będzie
Na rynku motoryzacyjnym na świecie popyt spadł dramatycznie, także z powodu zamachów terrorystycznych. Analitycy twierdzą, że najszybciej odbuduje się segment aut luksusowych. Są one mniej podatne na spadek popytu, bo ich klient był i będzie bogaty. Na tym rynku nie ma także zaciętej wojny cenowej, jaka nęka firmy produkujące pojazdy tańsze. Mimo to jednak dotychczasowa reakcja rynku wcale nie jest zachęcająca. Na przykład znacząco spadła sprzedaż jaguarów.
Analitycy zalecają teraz kupowanie akcji BMW i ostrożność przy decydowaniu się na walory Volkswagena.
Mniejsze inwestycje
Kolejni producenci zapowiadają ograniczenie inwestycji (Volkswagen z Brazylii i Meksyku), Renault zapowiada zamknięcie fabryk. Niepewne są losy 9 zagranicznych fabryk Daewoo, w tym jedna - Daewoo Motor Poland w Lublinie jest na krawędzi bankructwa. Coraz więcej fabryk jest zamkniętych przez 3-4 dni w tygodniu. Najbardziej obiecujące rynki motoryzacyjne - w tym Brazylia, Polska, Turcja - gorzko zawiodły producentów. Fatalnie wygląda sytuacja w Argentynie. Wczoraj z inwestycji w tym kraju zrezygnował Peugeot,
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta